Nu er det sjællands tur

Igennem mange år har jyske politikere været dygtige til at sikre Jylland med nye vejanlæg. Den jyske trafikmafia har længe huseret på Christiansborg, men nu er det altså Sjælland, Lolland og Falster, der skal tilgodeses med en mere sammenhængene infrastruktur.

Infrastrukturen er vigtigt for at et lokalsamfunds kan udvikle sig. udviklingsmuligheder. Det handler ikke kun om vejanlæg, men også om tog og busser, der sikrer hurtig transport – til tiden. Med en bedre infrastruktur vil vi styrke udviklingen og skabe flere arbejdspladser på Sjælland, Lolland og Falster.

Der er masser af projekter at tage fat på. Ka- lundborg-motorvejen skal færdiggøres, der skal anlægges en motorvej mellem Næstved og Rønnede, vi skal have en bedre tværforbindelse Næstved-Slagelse-Kalundborg, en hurtigere vejforbindelse Nykøbing F til Nak- skov, en hurtigere togforbindelse mellem Nykøbing F og København og den hurtigere forbindelse over Femern Bælt.