Naser Khader

Ordførerskaber

Indfødsretsordfører, Kirkeordfører, Menneskerettighedsordfører, Udenrigspolitisk Nævn, Udlændinge- og integrationsordfører, Retsordfører, Værdiordfører, Forsvarsordfører og Medieordfører

Opstillet i Storkreds Sjælland – Ringsted, Sorø og Roskilde. Cand.polit., master i teologi, debattør og forfatter. 55 år. Far til Sofia og Hannibal.

Medlem af Folketinget: Ordfører for udlændinge og integration, indfødsret, retsordfører, forsvarsordfører og værdiordfører. Ordfører for menneskehedsrettigheder, medier og kirke.
Medlem af Udenrigspolitisk Nævn.

I Danmark er jeg ikke født, men her har jeg hjemme. Jeg elsker Danmark, dansk kultur og de frihedsværdier, vi har i Danmark: demokrati, ytringsfrihed, pressefrihed, trosfrihed og ligestilling mellem kønnene.

Jeg har kun én mærkesag:
Danmarks fremtid. Der findes kun ét Danmark i verden, og som en, der kommer udefra og har rejst meget, så ved jeg, at vores land er unikt. Danmark skal gives videre til vores børn i ordentlig stand. Vi har pligt til at passe på kulturen, miljøet, økonomien, velfærdssamfundet og ammenhængskraften i vores land. I respekt for dem, vi modtog Danmark af, og dem, vi giver landet videre til.

Jeg arbejder for en stram og realistisk udlændingepolitik: Der er klare grænser for, hvor mange udlændinge Danmark kan tage imod. Det gælder især udlændinge med en helt anden kulturbaggrund end den danske. Det udfordrer vores velfærdssamfund og sammenhængskraft. Danskerne har gennem tiden været gode til at tage det fremmede ind, bearbejde det og gøre det dansk – i små mængder. Sådan skal det være. Udlændinge, der får afslag på asyl, skal udvises og vende hjem til deres hjemland.

Udlændinge, der bosætter sig i Danmark, skal lære dansk, forsørge sig selv og tage Danmark til sig. Vi skal omfavne, dem der vil Danmark, og udfordre dem der ikke vil Danmark. På Sjælland kæmper vi med mange ghettoer og indvandrebander. Sjælland er det område i Danmark med flest ghettoer og flest bander. I 2030 skal det være slut med ghettoer. De er ødelæggende for sammenhængskraften. Og så skal vi have skovlen under indvandrebanderne: Jeg vil ikke se svenske tilstande her!

Fritidsinteresser: Litteratur, historie og sport.